In jurul lumii ... nu in 80 de zile!  About  Chrono Explore  Map  Tags  Contact
 About  Chrono  Explore  Map  Tags  Contact

apr-2006 [ 23 albums ]

El Calafate

El Calafate orășel turistic, dar șarmant în același timp. Este poarta de acces spre ghețarii Patagoniei si parcul din El Chanten. Cel mai "faimos" este ghețarul Perito Moreno ( Perito Moreno Glacier). Nu este cel mai mare ghețar din zona dar este cel mai ușor accesibil cu mașina.

El Chanten

Defapt este un sătuc chiar în parcul Fitz Roy. Sătuc ce consta în mai multe cabane special destinate vizitatorilor. Practic puțin localnici pot zice ca asta este rezidenta lor permanenta. Așezarea în incinta parcului îl face foarte convenabil pentru trasee în parc. Nu trebuie să ai cort sau să stai în cort dacă nu vrei. Te cazezi la cabana și apoi faci trasee de o zi. Eu am ajuns aici în afara sezonului, iar locul era pustiu. Imagina cu tufa de scaieți purtată în bătaia vântului pe mijlocul străzi a readus la suprafața memoriei mele, sunetul șuierului de vântului, muzica lui Ennio Morricone din vechile filme western de pe vremea copilariei mele. Mai ca ma așteptam să dau nas în nas cu John Wayne la următorul colț de stradă! :-)Am prins vreme buna în general, dar nu suficient de buna ca să pot să vad vârful Fitz Roy. Este uimitor cât de instabilă este vremea aici și cite fițe iți face. La baza era soare și plăcut, apoi după o ascensiune de 500m am ajuns în zăpadă, vânt, ceață și frig. Nu puteai sa vezi măcar vârful la baza căruia te afli. Parcul este foarte frumos, îl recomand cu căldură tuturor celor care ajung în zona. Ce mai, să vezi acest poate să fi singura ta rațiune să călătorești în Argentina!

Peninsula Valdes

Renumita loc pentru coloniile de pinguini și foci. Daca tine norocul cu tine, aici este locul în care poți să vezi balene. Atracția principala sunt balenele ucigașe. N-am fost norocos de data asta. Defapt nici foci și nici pinguini n-am prea văzut !:-)

Around Ushuaia

Dacă orașul nu este foarte impresionant din punct de vedere arhitectonic, amplasarea lui te lasă cu gura căscată. Practic, considerat cel mai sudic oraș din lume, este încadrat de munți cu vârfuri înzăpezite ce par să împingă întreg în apa canalul Beagle!

Ushuaia city

Poze din oraș. Un oraș în plina dezvoltare ca urmare a fluxului de turiști. Sunt cu siguranță orașe cu mai mult șarm în Argentina, dar faptul ca m-am simțit foarte bine aici m-a făcut să îndrăgesc orașul asa ad-hoc dezvoltat și turistic, cum este.

Iquique

M-am oprit numai o noapte cit sa-mi trag sufletul intre autobuze. Spectaculos este modul in care intri in oras. Traseul serpuieste din virful dunei de nisip catre orasul de pe malul mari, citeva sute de metri mai jos.
Niciodata n-am crezut ca am sa vad dune de nisip de aproape 1000 metri inaltime!

Magelan Strait

Strimtoarea lui Magelan. Separa Tara de Foc de continent.

Day1

Prima zi pe vas.

Day2

A doua zi pe vas.

Day3

A treia zi pe vas.

Navimag Experince

O călătorie de 4 zile prin fiordurile chiliene. Călătoria cu vaporul s-a dovedit să fie o idee excelentă. M-am simţit bine şi am întâlnit oameni interesanţi. Am plecat din Puerto Montt şi peste 4 zile ajungeam la Puerto Natales. Este singura navă care opreşte în sătucul Puerto Eden.
Puerto Eden, un sat cu aproximativ 20 de case, accesibile numai pe apă. Nava Navimag are o singura cursa săptămânala. Aici este locul în care pot să zic că m-am simţit ca la "capătul pământului"! Un "Eden" în felul lui !:-)

North Chile

Partea de nord a acestei tari este una din cele mai aride zone de pe fata pamantului. Cuprinsa intre granita cu Peru si Santiago de Chile este acoperita in intregime de nisip. Ceea ce la prima vedere crezi ca sunt munti, ajungi sa realizezi ca sunt dune de nisip. Adevarti munti de nisip defapt.

Puerto Montt

Orasel in sudul tari. Am petrecut citeva zile in asteptarea imbarcarii pe nava. Nava pleaca la inceput de saptamana, plus/minus o zi sau doua in functie de vreme. Nu prea multe de facut, noroc cu un mall modern unde mi-am facut cumparaturile si m-am reactualizat cu ultimele filme aparute. Aici la food court am mancat cel mai bun burger din viata mea!:-) Probabil, faptul ca puteam alege intre Pepsi si bere nemteasca, a contribuit puternic la afirmatia anterioara!:-)

Puerto Natales

Oras cotropit in intregime de turistii de pe Navimag. Dupa 4 zile pe nava, odata ce pui piciorul in oras ajungi sa realizezi ca, defapt cunosti pe toata lumea din oras!;-) Este locul de acces la parcul national Torres del Paine.

Santiago

Capitala. Un oras mare, modern si aglomerat.
Amitirea cea mai vie care o am din Santiago este una din lozincile citite pe metrou. Si anume:
"En la medianoche todas princesas llegan a ser mujeres."

Night Shots

Poze facute la lumina lunii in prima noapte din parcul Torres del Paines

Day1

Poze din prima zi.

Day2

Poze din a doua zi.

Day3

Poze din ziua a treia.

Day4

Poze din ziua a patra. Nu am multe poze pentru că în ziua a 4-a mă plouat de nu m-am văzut bine! :-)

Torres del Paines

Cel mai frumos parc care l-am vizitat. E superb!
Pozele grăiesc de la sine...
Am petrecut 4 zile. Am fost de 2 ori norocos. Unu: am văzut parcul toamna, în toată splendoarea de culori. Doi: am prins vreme superba timp de 3 zile. Zona este renumită pentru instabilitatea vremii ...
Nu vă mai ţin uitaţivă la poze!

City

Scene din viaţa de zi cu zi a oraşului.

Paintings

Picturi extrem de surprinzătoare. Din păcate am apucat sa fac numai câteva poze înainte să mă oprească.

[1]:Request apr-2006 ... end: 0.950 sec elapsed!